Activities

Sæt organisationen fri – Årets konference om offentlig ledelse

When: Monday 25 September, 2017 - 13:00 to 20:00

Where: Ovnhallen, Porcelænshaven 20, Copenhagen Business School

Jacob Rosenkrands fra bl.a. DR2 Deadline er vært, når Master of Public Governance inviterer til årets konference om offentlig ledelse. Med Professor Louise Fitzgerald fra University of Oxford som keynote speaker sætter konferencen fokus på at drive succesfulde forandringsprocesser i offentlige organisationer – hvor ambitionerne ofte er store, men ressourcerne små.

Organisationsforandringer er blevet hverdag i de fleste danske organisationer. Der skal ikke længere bare flyttes opgaver mellem afdelinger og sættes nye strategiske mål. Der skal tænkes helt forfra. Disruption er blevet et begreb, der vinder frem og som også har nået ledelsesgangene i den offentlige sektor. Overalt i landet eksperimenteres der med at organisere kommunale forvaltninger efter kerneopgaven, gentænke opgaveløsningen og sætte borgeren i centrum via nye typer inddragelse og ny teknologi. Ambitionerne om forandring clasher imidlertid ofte med en travl hverdag med begrænsende ressourcer. Spørgsmålet er, om det i virkeligheden er tid til at gentænke måden, vi driver organisationsforandringer og forandringsledelse på?

Læs mere og tilmeld dig her: http://mpg.cbs.dk/konference/